Κυριακή, 10 Δεκεμβρίου 2017

Για την πρόταση μοριοδότησης των σχολείων από το Υπουργείο Παιδείας


Την τελευταία εβδομάδα είχαμε ένα μπαράζ διαψεύσεων από το υπουργείο παιδείας που αφορούσαν δημοσιεύματα για επικείμενες αλλαγές στον τομέα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που το μόνο που κατάφεραν ήταν να διαψεύσουν το ίδιο το υπουργείο αφού με ανακοίνωση του Υπουργού Παιδείας η συμφωνία με τους “θεσμούς” περιλαμβάνει την υποχρέωση των εκπαιδευτικών να βρίσκονται στο σχολείο 30 ώρες την εβδομάδα, τη θέσπιση κριτηρίων για συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, τη συμμετοχή του ΑΣΕΠ στην επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης και την αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης και την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων.
Στην επιφάνεια όμως βγήκε και η πρόταση του υπουργείου για την (ανά)μοριοδότηση των σχολείων της χώρας η οποία είναι σαφώς σε διαφορετική κατεύθυνση με την μέχρι τώρα τακτική αλλά και τις προτάσεις του οικείων υπηρεσιακών συμβουλίων (ΠΥΣΔΕ) οι οποίες διαμορφώθηκαν στην αρχή του 2017 μέσα από ένα συγκεκριμένο πλαίσιο που συμπεριλαμβάνει πληθυσμιακά, υψομετρικά, συγκοινωνιακά κριτήρια καθώς και τις συνθήκες διαβίωσης, την οργανικότητα και την απόσταση από την έδρα του νομού.

Η αλήθεια είναι πως η (ανά)μοριοδότηση των σχολείων καθίσταται άνευ ουσίας όσο αφορά τα μόρια μετάθεσης αφού οι τελευταίες κυβερνήσεις έχουν “καταφέρει” το αμετάθετο στους εκπαιδευτικούς εγκλωβίζοντας έναν μεγάλο αριθμό συναδέλφων μακριά από το σπίτι τους για χρόνια. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι πέρσι ικανοποιήθηκαν 213 αιτήσεις μετάθεσης από τις 6.874 που κατατέθηκαν. Φυσικά σε αυτό συντέλεσε η παγίωση της αδιοριστίας τα τελευταία 8 χρόνια, η αύξηση του διδακτικού ωραρίου, η διεύρυνση των αναθέσεων, η κατάργηση δομών, η κατάργηση της τρίωρης απαλλαγής των υπεύθυνων εργαστηρίων κ.α.). Ανάλογα είναι και τα αποτελέσματα για την διεκδίκηση οργανικών θέσεων αφού πλέον το 20% των εκπαιδευτικών κρίνονται οργανικά υπεράριθμοι ενώ ένα αντίστοιχο αν όχι μεγαλύτερο ποσοστό είναι ακόμα στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ. Η εξίσωση όμως των μορίων που λαμβάνει κάποιος εκπαιδευτικός που υπηρετεί σε σχολείο της πόλης της Καστοριάς με κάποιον που υπηρετεί σε σχολείο της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης (όπως φαίνεται στην πρόταση του υπουργείου) πραγματικά μας κάνει να αναρωτιόμαστε για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί και σκέφτεται το υπουργείο.
          Αυτό όμως που έχει ενδιαφέρον είναι να δούμε πώς θα επηρεάσει αυτή η αναμοριοδότηση προς τα κάτω (λιγότερα μόρια ανά σχολείο) τη λειτουργία των σχολείων όσον αφορά τη σύσταση τμημάτων μαθημάτων ομάδων προσανατολισμού, τομέων και ειδικοτήτων. Για παράδειγμα, το Γενικό Λύκειο του Άργους Ορεστικού τώρα βρίσκεται στην Ε κατηγορία (5 μόρια για τις σχολικές μονάδες της Δ/θμιας Δ/νσης) και για την έγκριση λειτουργίας τμήματος ομάδος προσανατολισμού απαιτούνται τουλάχιστον 18 μαθητές/τριες, με την μεταφορά του στην κατηγορία Γ (3 μόρια) που είναι και η πρόταση του υπουργείου απαιτούνται τουλάχιστον 20 μαθητές/τριες. Ανάλογες αλλαγές υπάρχουν και για το ΓΕ.Λ. Μεσοποταμίας που τώρα βρίσκεται στην ΣΤ κατηγορία (6 μόρια) και πηγαίνει στην Γ κατηγορία καθώς και για το ΓΕ.Λ. Νεστορίου που από την Ι κατηγορία (10 μόρια) πηγαίνει στην Ζ κατηγορία (7 μόρια). Επίσης, για το ΕΠΑ.Λ. Άργους Ορεστικού ενώ τώρα απαιτούνται τουλάχιστον 12 μαθητές/τριες για τη λειτουργία τμήματος γενικής παιδείας Α τάξης, 10 μαθητές/τριες για τη λειτουργία τμήματος τομέα Β τάξης και 8 μαθητές/τριες για τη λειτουργία τμήματος ειδικότητας Γ τάξης, οι απαιτήσεις μετατρέπονται αντίστοιχα σε 15, 13 και 10 μαθητές/τριες αντίστοιχα. Είναι προφανές τι επιχειρείται: Η νέα μοριοδότηση των σχολείων να αποτελέσει ένα επιπλέον εργαλείο στα χέρια του υπουργείου για καταργήσεις τμημάτων ομάδων προσανατολισμού, τομέων και ειδικοτήτων και κατ’ επέκταση σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων που όπως προαναφέραμε αποτέλεσε μέρος της συμφωνίας του υπουργείου με τους “θεσμούς”.
Απαιτούμε:
·         Απόσυρση της πρότασης του υπουργείου που αφορά την μοριοδότηση των σχολείων και αποδοχή των προτάσεων/εισηγήσεων των οικείων ΠΥΣΔΕ.
·         Καμιά συγχώνευση - κατάργηση σχολείου.
·         20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια! Απόσυρση των Υ.Α. για τη συγκρότηση τμημάτων τομέων και ειδικοτήτων ΕΠΑ.Λ., Ο.Π. στα ΓΕ.Λ., για τη συγκρότηση των ξενόγλωσσων τμημάτων και των τμημάτων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες/ΕΑΕ.
·         Μαζικούς διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών.
·         Μεταθέσεις ανάλογες με τις ανάγκες των εκπαιδευτικών.
·         Όλοι οι μαθητές στις ειδικότητες, στους τομείς και στις ομάδες προσανατολισμού της επιλογής τους.
Καλούμε την Ο.Λ.Μ.Ε. να πάρει άμεσα πρωτοβουλίες και να οργανώσει ένα πανεκπαιδευτικό κίνημα αντίστασης ανάλογο με την επίθεση που δέχεται το δημόσιο σχολείο, τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές να δώσουμε μία πρώτη απάντηση στα σχέδια τους με τη συμμετοχή μας στην Γενική Απεργία στις 14 Δεκέμβρη.

Υπερασπιζόμαστε τα εργασιακά μας δικαιώματα.
Υπερασπιζόμαστε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας.

Αντιστεκόμαστε στην υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου