Τρίτη 8 Μαρτίου 2016

Καμία συμμετοχή στον “Εθνικό Κοινωνικό Διαλόγο” για την Παιδεία

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ
ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Π.Ε. ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ
Αρ. Πρωτ.: 7
Ημ/νία: 29-02-2016

ΠΡΟΣ: Σχολικές μονάδες ΠΥΣΔΕ Καστοριάς, ΜΜΕ


Καμία συμμετοχή στον “Εθνικό Κοινωνικό Διαλόγο” για την Παιδεία
Το Υπουργείο Παιδείας, με συνέντευξη τύπου στις 26 Νοέμβρη 2015, εξήγγειλε την έναρξη  ενός ακόμα «Εθνικού Κοινωνικού Διαλόγου» για την Παιδεία.
Η κυβέρνηση όπως και οι προηγούμενες, καλλιεργεί την εντύπωση ότι ο «διάλογος» γίνεται για το καλό των εργαζομένων. Δεν υπάρχει μεγαλύτερο ψέμα! Οι εργαζόμενοι έχουμε εμπειρία από τους «κοινωνικούς διαλόγους» όλα τα προηγούμενα χρόνια. Τίποτα θετικό δεν κερδίσαμε! Αντίθετα ήταν χρήσιμοι για να προωθούνται με τις μικρότερες δυνατές αντιδράσεις σημαντικές ανατροπές στα δικαιώματα μας.
Η κυβέρνηση ξεκινάει το διάλογο με δεδομένο ότι  από την πλευρά της θα συνεχιστούν οι αντιδραστικές αλλαγές στην Παιδεία. Στον ίδιο δρόμο που ακολούθησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ συνεχίζει και η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, στο δρόμο των επιταγών της Ε.Ε- ΟΟΣΑ, των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων που θέλουν την Παιδεία «κομμένη και ραμμένη στα μέτρα τους».
               Η κυβέρνηση ξεκαθάρισε ότι:  οι όποιες αλλαγές θα κινούνται μέσα στους δημοσιονομικούς στόχους που έχουν καθοριστεί και που έχουν επιβληθεί από την ίδια την οικονομική κρίση”.  Έχει δεσμευτεί από την υπογραφή της με το 3ο μνημόνιο ότι «...σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, θα επικαιροποιήσουν, έως τον Απρίλη του 2016, την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011» σύμφωνα “... με τις βέλτιστες πρακτικές των χωρών του ΟΟΣΑ”.
               Άρα ο στόχος του διαλόγου είναι να υπάρξει από την πλευρά των εργαζομένων, αποδοχή και συναίνεση στην υλοποίηση όλων των προηγούμενων αντιλαϊκών δεσμεύσεων, συνεχίζοντας, ανάμεσα στα άλλα, το αντιδραστικό «νέο σχολείο» της Διαμαντοπούλου, και το νόμο 4186/2013 του Αρβανιτόπουλου.
               Αποδοχή και συναίνεση στις προτάσεις του ΟΟΣΑ για την Εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες που σημαίνει: «εξορθολογισμός» των τάξεων με αλλαγή στην αναλογία μαθητή-εκπαιδευτικού ανά τάξη, νέες συγχωνεύσεις- συμπτύξεις τμημάτων, αξιολόγηση, αύξηση του διδακτικού ωραρίου. Προώθηση ακόμα πιο αποφασιστικά της απλήρωτης εργασίας-μαθητείας για τους μαθητές των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ, για παιδιά κάτω των 18 ετών.
               Αποδοχή και συναίνεση στην επιτάχυνση της διαδικασίας αξιολόγησης της εκπαίδευσης με κριτήρια την πιο στενή σύνδεσή της με τις ανάγκες της κερδοφορίας των μονοπωλίων, σύμφωνα με τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ.
               Τα παραπάνω αποδεικνύει και η νέα έμπνευση του Υπουργού κ. Φίλη να ζητήσει την συμμετοχή του  συλλόγου διδασκόντων στον σικέ διάλογο, με την ανάρτηση προτάσεων στο διαδίκτυο για την υλικοτεχνική υποδομή, την ενισχυτική, την ειδική αγωγή και τα ωρολόγια προγράμματα, ενώ αυτά έχουν καθοριστεί από την πολιτική των περικοπών.
               Μέσα από το «διάλογο» η κυβέρνηση προσπαθεί να κρύψει τα τραγικά αδιέξοδα που αντιμετωπίζουν οι λαϊκές οικογένειες και τα παιδιά τους και που επικρατούν σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, με τα χιλιάδες κενά από την αρχή της χρονιάς σε γενική και ειδική αγωγή, με δομές της εκπαίδευσης να κλείνουν (ολοήμερα, τμήματα ΕΠΑΛ),με την παγίωση της υποχρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Σ' αυτή την προσπάθεια η κυβέρνηση να μη βρει κανέναν πρόθυμο συμπαραστάτη. ΟΛΜΕ και ΔΟΕ να μη συμμετέχουν. Ν' αποχωρήσουν. Αλήθεια τι θα συζητήσουν με την κυβέρνηση που κόβει 3,5 δις από τα ασφαλιστικά ταμεία ως το 2017; Που καταργεί τον κοινωνικό χαρακτήρα της ασφάλισης; Που στέλνει τον εκπαιδευτικό στα 67 «με τη μαγκούρα» στην τάξη; Που δίνει πάνω από 41 δις στις τράπεζες για ανακεφαλαιοποίηση αδειάζοντας και λεηλατώντας τα ασφαλιστικά ταμεία(π.χ. μείωση 30% στο μέρισμα του ΜΤΠΥ);
Το συνδικαλιστικό κίνημα, λοιπόν, πρέπει να μη συμμετέχει και να καταγγείλει την απάτη του λεγόμενου διαλόγου καθώς και κάθε άλλη αποπροσανατολιστική προσπάθεια της κυβέρνησης να εμπλέξει, συλλόγους διδασκόντων, μαθητές και 15μελή σε αντίστοιχες διαδικασίες που γίνονται σε στημένο γήπεδο και που στόχο έχουν να δημιουργήσουν εικόνα «ανταλλαγής απόψεων» και συναίνεσης στην αντιλαϊκή επίθεση.
Δεν συναινούμε! Δεν γινόμαστε συνένοχοι στην υλοποίηση της αντιλαϊκής πολιτική  που τσακίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών, τα εργασιακά μας δικαιώματα, που φορτώνει και αλλά βάρη στις πλάτες των λαϊκών οικογενειών.
Συνεχίζουμε τον αγώνα!
Οργανωμένα! Αποφασιστικά!
Καταδικάζουμε τη διαδικασία του «κοινωνικού διαλόγου»!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου